Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi
[ratings id="2694" results="true"]
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami pracy poznawczo-behawioralnej, stosowanej w zaburzeniach lękowych dzieci i adolescentów. Szacuje się, że nawet 20% dzieci i młodzieży może mieć zaburzenia lękowe o różnym nasileniu. Ze względu na znaczne rozpowszechnienie problemu lęku wśród młodej populacji, wypracowanie celnych metod terapeutycznych jest niezmiernie istotne. Taką metodą terapeutyczną jest podejście poznawczo-behawioralne. Techniki […]
Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne w terapii młodzieży i młodych dorosłych
[ratings id="2405" results="true"]
OPIS SZKOLENIA Celem szkolenia jest rozwój wiedzy na temat terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego oraz praktycznej aplikacji wiedzy na ten temat ze szczególnym uwzględnieniem klientów młodzieżowych i dorosłych. Szkolenie dotyczy praktycznych aspektów pracy z pacjentem z tymi zaburzeniami z uwzględnieniem dokonań różnych form terapii. Szkolenie, opiera się na badaniach nad skutecznością terapii w odniesieniu do zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych […]
Leczenie następstw traumy u dzieci i dorosłych– pomoc interwencyjna, diagnoza i terapia w modelu poznawczo-behawioralnym
[ratings id="2391" results="true"]
OPIS SZKOLENIA Traumę definiuje się jako zdarzenie, w którym wystąpiło ryzyko śmierci bądź poważnego uszkodzenia ciała lub naruszenia jego integralności. Większość ludzi w ciągu swojego życia doświadcza przynajmniej jednego traumatycznego zdarzenia, a spośród nich spora część doświadczy w ich następstwie długotrwałego cierpienia psychicznego o różnym nasileniu. Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestnika do pracy z ofiarami traumy, zarówno […]
Depresja i zaburzenia lękowe u młodzieży- terapia w oparciu o koncepcję mentalizacji.
[ratings id="2400" results="true"]
OPIS SZKOLENIA Szkolenie ma za zadanie poszerzenie wiedzy o teorii mentalizacji oraz rozwój umiejętności uczestników posługiwania terapią opartą na mentalizacji w pracy z lękowymi i depresyjnymi nastolatkami. Terapia oparta na mentalizacji (MBT- Mentalisation Based Therapy) jest jednym z nowoczesnych trendów w psychoterapii. Powstała w wyniku badań nad rozwojem umysłu w kontekście przywiązania. Integruje nowoczesne odkrycia […]
Komunikacja i praca z dzieckiem z zespołem Aspergera
[ratings id="2567" results="true"]
Około 1% populacji ludzi przychodzi na świat w spektrum autyzmu. Ich rozwój zawiera pewne odmienności w obszarze: sensorycznym, motorycznym, komunikacyjnym, emocjonalnym, poznawczym oraz społecznym. Świadomość różnych ścieżek rozwojowych oraz ich ewentualnych klinicznych implikacji jest niezbędna do zdrowego wspierania rozwoju młodego człowieka w spektrum autyzmu oraz do refleksji nad prowadzonym procesem zarówno edukacyjnym jak i terapeutycznym. […]
Seksualność dzieci i młodzieży- normatywność i terapia
[ratings id="2395" results="true"]
MIEJSC BRAK OPIS SZKOLENIA Celem zajęć będzie zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi rozwoju seksualnego dzieci i młodzieży, zaburzeniami charakterystycznymi dla różnych grup wiekowych i sposobami pracy terapeutycznej. Oprócz wiedzy przekazywanej w formie wykładu i konwersatorium uczestnicy będą mieli sposobność poćwiczyć prowadzenie rozmów na tematy związane z seksualnością z rodzicami, dziećmi i nastolatkami. Będzie też […]
Praca z genogramem- narzędzie nie tylko dla terapeutów systemowych
[ratings id="2388" results="true"]
SZKOLENIE ODWOŁANE. SZKOLENIE BĘDZIE PROWADZONE W 2021 ROKU. SZCZEGÓŁY WKRÓTCE. Kurs skierowany jest nie tylko do osób zainteresowanych terapią rodzin, ale do wszystkich, którzy chcą zdobyć umiejętność zapisu przy użyciu genogramu oraz poznać sposoby myślenia, które stoją u podstaw interwencji terapeutycznych. Umiejętność posługiwania się genogramem pozwala na przyjrzenie się transgeneracyjnym wzorcom zachowań, sił i mitom […]